Desi motorul diesel are multe avantaje, exista un mare dezavantaj: emite particule poluante ce afecteaza nociv atat mediul, cat si sanatatea oamenilor. Exista insa o solutie: folosirea unui filtru de particule de excavator. Va invitam sa cititi articolul de mai jos pentru a afla mai multe detalii.
Cuprins
Ce este un filtru de particule de excavator?
Un filtru de particule este un dispozitiv care ajuta la reducerea emisiilor, prin retinerea particulelor emise de motor de pana la 0.01 μm. In general acest filtru este intalnit la motoarele Diesel, purtand numele de DPF – Diesel Particulate Filter.
Temperatura mai mica din camera de ardere a motorului diesel nu permite arderea completa a particulelor. Din aceasta cauza este indicata utilizarea unui filtru de particule. Acesta trebuie insa curatat sau inlocuit elementul filtrant dupa o perioada, deoarece se incarca cu particule si in timp circulatia gazelor arse este blocata iar functionarea motorului este afectata.
Daca aveti nevoie de mai multe informatii, sfaturi sau recomandari, consultantii nostri va stau la dispozitie pe www.rku.ro/contact
Cum functioneaza un filtru de particule?
Un filtru de particule de excavator colecteaza particule de carbon din gazele de esapament si le arde in timpul procesului de regenerare. Acesta poate captura aproximativ 90% din particule. Filtrul de particule este format din canale minuscule din ceramica poroasa, impregnata cu platina si inchise la un capat.
Atunci cand motorul este in functiune, depunerile de particule si cenusa se acumuleaza, de aceea este necesara regenerarea, care reprezinta continuarea procesului de ardere in filtru. Acest proces se poate face prin utilizarea unui injector aditional pe galeria de evacuare sau prin divizarea injectiei de combustibil si intarzierea post-injectiei.
Tipuri de filtre
Un filtru de particule de excavator poate fi de doua feluri:
- catalitic fara aditiv – are o structura ceramica ce contine metale nobile, cu efect dublu iar arderea rezidurilor este realizata de centrala de control a motorului (ECU), pe baza semnalului primit de la senzori. Procesul de regenerare se declanseaza automat. Atunci cand software-ul de control al motorului sesizeaza ca filtrul se blocheaza, injecteaza combustibil suplimentar in motor pentru a creste temperatura de evacuare si a declansa procesul;
- cu aditiv – se utilizeaza un aditiv, care este depozitat intr-un rezervor separat, pentru a reduce temperatura de aprindere a particulelor, in asa fel incat regenerarea sa poata avea loc la o temperatura mai scazuta. Acest sistem permite filtrului sa se regenereze de 4 ori mai repede decat in sistemul catalitic. Aditivul este clatit automat la fiecare alimentare cu carburant pentru a ajunge in rezervor. Un litru de aditiv este suficient pentru o cantitate de 2.800 de litri de carburant.
Pentru cele mai bune oferte de filtru de particule de excavator, in stoc la pret de producator, va asteptam pe site-ul nostru.
Sfaturi pentru buna functionare a filtrului de particule
Din cauza mediului in care trebuie sa functioneze, un filtru de particule de excavator trebuie sa fie durabil din punct de vedere mecanic si termic. Cu toate acestea, daca filtrul nu este ingrijit corespunzator poate duce la:
- defectiuni ale motorului;
- cresterea timpului de regenerare;
- pierderea de combustibil;
- deteriorarea filtrului;
- pierderea de cai putere.
Pentru a preveni problemele enumerate mai sus, specialistii recomanda curatarea filtrului o data pe an sau la fiecare 1000 de ore de functionare a motorului. Totusi, intervalul de curatare poate varia in functie de mai multe aspecte:
- specificatiile producatorului;
- tipul de ulei de lubrifiere folosit in motor;
- starea motorului;
- ciclul de functionare.
Printre metodele de curatare recomandate se numara sablarea cu aer, folosirea apei de-ionizate sau un sistem asemanator vidului. Curatarea trebuie facuta cu atentie, pentru a nu risca deteriorarea filtrului. De asemenea, particulele indepartate trebuie manipulate cu atentie, in caz contrar tehnicienii pot fi expusi contaminantilor sai.
Write A Comment
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.