Posted in: Diverse

Transmisie finala pentru excavator

transmisie finala pentru excavatorTransmisia finala este o componenta foarte importanta a unui excavator. Daca este bine intretinuta aceasta va functiona eficient ani la rand. De aceea v-am pregatit un articol care sa va ajute sa intelegeti mai bine ce este o transmisie finala pentru excavator si cum o puteti intretine pentru a va folosi de utilajul dumneavoastra fara sa aveti perioade de nefunctionare si reparatii costisitoare de realizat.

Daca aveti nevoie de mai multe informatii, sfaturi sau recomandari, consultantii nostri va stau la dispozitie.

Ce rol are o transmisie finala pentru excavator?

Pentru a intelege mai bine ce rol are transmisia finala, trebuie sa explicam intai din ce este compus sistemul de transmisie:

  1. Ambreiajul – cupleaza si decupleaza motorul de la transmisie, treptat si progresiv.
  2. Cutia de viteze – transmite puterea de la motor la roti.
  3. Transmisia longitudinala – da mai departe impulsul motor de la cutia de viteze catre transmisia principala.
  4. Transmisia principala – transmite momentul motor de la arborele longitudinal la diferential.
  5. Diferentialul – este un mecanism cu ajutorul caruia rotile aceleiasi punti se pot roti cu unghiuri diferite.
  6. Arborii planetari – transmit puterea de la diferential la rotile motoare sau la pinioanele conducatoare ale transmisiei finale.
  7. Transmisia finala – amplifica raportul total de transmitere a puterii motoare.

Asadar, o transmisie finala pentru excavator joaca un rol cheie, tinand cont ca vorbim despre un utilaj care are, in general, o greutate  de peste 20 de tone si o inertie foarte mare. In esenta, transmisia finala reprezinta ultima treapta de demultiplicare.

Tipuri de transmisii finale

In functie de anumite criterii, transmisiile finale se clasifica astfel:transmisie finala pentru excavator

  • dupa numarul treptelor –  transmisii finale simple sau duble;

  • dupa locul de amplasare – dispuse langa diferential sau langa rotile motoare;

  • dupa tipul angrenajului – cu roti dintate cu arbori cu axe fixe sau planetare.

Ce este un motor de deplasare?

In industria echipamentelor grele, majoritatea oamenilor folosesc termenul „motor de actionare final” sau „motor de deplasare” atunci cand se refera la o transmisie finala pentru excavator. De aceea vom discuta si despre acesta.

Un motor de actionare final, ca unitate completa, da putere excavatorului pentru a roti sinele si pentru a se deplasa. El are doua componente principale, care sunt unite intre ele, si anume:transmisie finala pentru excavator

  • motorul hidraulic – care primeste energie de la pompa hidraulica principala prin furtunurile hidraulice;
  • transmisia finala – este partea proeminenta din cutia de viteze planetara a unitatii finale, care contine cateva dopuri de umplere/scurgere a uleiului de transmisie.

Din cauza costurilor ridicate de producere a acestor doua piese, in general transmisia finala si motorul de deplasare se vand rareori separat. Astfel, cel mai probabil va fi nevoie sa achizitionati o unitate completa pre-asamblata atunci cand se defecteaza.

Pentru cele mai bune oferte de transmisie finala pentru excavator va asteptam pe site-ul nostru www.rku.ro

Sfaturi pentru intretinerea transmisiei finale

Atunci cand este utilizata regulat, o transmisie finala pentru excavator se va uza in timp. Va puteti da seama de acest lucru daca puteti muta cu usurinta rulmentii si rotile dintate inainte si inapoi cu mana.

Daca alegeti sa inlocuiti o singura piesa puteti cauza mai multe daune utilajului. Specialistii recomanda inlocuirea intregii transmisii finale inca de la primele semne de uzura.

Insa, daca aveti grija de utilajul dumneavoastra puteti economisi bani si timp. V-am pregatit cateva sfaturi care sa va ajute sa ingrijiti corespunzator o transmisie finala pentru excavator:

transmisie finala pentru excavator

  • Verificati in mod regulat nivelul uleiului de transmisie – in timp, uleiul de transmisie isi poate pierde din calitati si astfel nu isi mai poate indeplini scopurile principale:
    • protejarea suprafetelor metalice cu care vine in contact;
    • minimizarea frictiunii prin ungere;
    • indepartarea caldurii de componentele cheie.

De asemenea, pot aparea scurgeri in jurul garniturii principale, ceea ce va duce la daune grave ale unei transmisii finale. Din aceste motive este indicat sa verificati in mod regulat nivelul si calitatea uleiului de transmisie.

  • Curatarea trenului de rulare – in jurul motorului de actionare final se pot acumula resturi care pot deplasa apoi garniturile de pe o transmisie finala pentru excavator. Ca urmare a acestora, etansarea se poate defecta iar uleiul de transmisie se poate scurge. Se recomanda curatarea trenului de rulare cu o masina de spalat cu presiune pentru a prelungi durata de viata a utilajului.
  • Inlocuirea etansarilor frontale uzate – aceste piese se fixeaza pe butuc si retin contaminantii daunatori si apa in afara transmisiei finale. Atunci cand se uzeaza, aceste garnituri frontale plutitoare trebuie inlocuite pentru a va asigura ca echipamentul functioneaza la capacitate maxima.

Va asteptam pe site-ul nostru atunci cand aveti nevoie de o noua transmisie finala pentru excavator sau alte piese pentru utilajele dumneavoastra.

Write A Comment